20 juni 2012

(Sen)sommaren klarnar

Hej sommaren. Nu är jag lite mer at ease med allting. Och kan längta lite mer efter dig och inte i panik slå bakut och tänka på tjocka tröjor och höstpromenader.

Dels är det för att jag idag på lunchen sprang (svettig som få) hem för att i ilfart i lånad bil köpa gipsplattor (the things you do) och det i sig innebär att lägenheten långsamt, långsamt kommer på plats.

Igår köpte även J en spis till sin lägenhet och det köpet hoppas jag blir det förlösande startskottet till att vi äntligen kommer igång med hans ställe. Herregud, är verkligen en furie av frustration när allt bara står och stampar utan tydliga planer för framtiden. Haha, aja. Nu kör vi lite till, kuvas och älskar i en enda röra och sen (sen!) ska jag landa på semestern.

Boendet är äntligen bokat (TACK Cecilia för tips om airbnb.com!!! och tack Onekligen-Lisa för sitt tips om boende i Brooklyn som startade upp hela processen och, som alltid, TACK Karolina för pepp och letande åt oss:)). Nu kan jag för min inre blick se de små krypinen och mig själv där jag ska sträcka ut mina brunbrända ben, slå upp en bok och bara andas. Först i Lerici. Sen på Manhattan.

Det blir bra. Allt blir bra.