21 juni 2012

Kombination

Sen jag förälskade mig i fotografiet på apan så visste jag att han skulle pryda den kritvita väggen bakom soffan. Den den väggen som jag inte tänkt så mycket på förrän jag, tittandes på farmors bild av mig sittandes i nämnda soffa, insåg vidden av dess oceanmängd av vitt, kalt ingenting.

Så ok, apa upp men vad skulle hänga bredvid? Som vi scannat konst. Fotografier. Kalkylerat och budgeterat. Och inte förälskat oss i ett skit. Så igår fick jag nog av hela grejen och gick till Åhléns och köpte en ram och ramade in det självporträtt familjens snart 4 åriga-hovleverantör av denna typ av bilder gett mig. Den föreställer J: lång, stark och dominant i förgrunden. Och så mig, ditritad lite på nåder efter att jag påpekat att jag inte kom med på bilden. Så på så sätt är den konstnärliga friheten i detta fall kraftigt styrd. Älskar dock bilden. Och den vita väggen är nu mindre vit.

Hur har då renoveringen gått idag? Tja. Mycket bättre. Jag har fått små skalvutbrott och vulkanutbrotten har lyst med sin frånvaro. Vi tog efter mycket meck ett steg tillbaka (med gipsväggar som var för tjocka) och (förhoppningsvis) ett steg framåt när jag istället murade upp en "vägg". Kan gå hur som helst detta. Väntar och ser. Hylla: fortsatt ful och opraktisk.