2 juni 2012

En sommarhit


Jag säger god natt med den här låten. Fantastisk. Och har lagt in den som en självklar del av den sommar 2012-lista jag håller på att skapa. Har spenderat ännu en lördag ensam i soffan. Denna gång har den varit väldigt mycket mer harmonisk än sist. I och för sig är jag så utmattad av trötthet att det som jag uppfattar som harmoni mycket väl kan vara förklädd utmattning.

Min jobbtelefon ringer hela tiden och då ingen (nu när Karolina och Kajsa lämnat stan) av de jag umgås med gärna hänger genom att cykla till varandra iklädd myskläder med en hyrd dvd-film i handen så blir umgänge synonymt med utgång, bar eller ensamhäng. Lite trist men aja..idag var nog en bra dag för mig att vara ensam trots allt.

Tänk att kroppsarbete kan göra en så lycklig? Och insikten om att den där killen jag har, han jag blev frustrerad på i morse och (surprise, surprise) ställde till med en liten scen inför innan han tog tåget till Malmö, det är den där coola, ouppnåliga killen jag föll för utan någon förhoppning om att något skulle ske mellan oss redan 2002.


Nu är han ute med de killkompisar som vi delade vardag med på korridoren i Lund och för dem är han den personen han var då. Och i en sekund av insikt tidigare idag så förstod jag att jag måste lära mig att komma ihåg att han är just den personen. OCH den kärleksfulla, mjuka kille som jag är ihop med nu. De där disparata delarna mellan vårt förflutna och vår nuvarande tillvaro hänger ihop - hur overkligt det än känns.


Ska fundera på det lite mer när jag strax somnar med regnet smattrande mot rutan. Först ska jag bara läsa en stund. Alltså (fellow sängskåpskamrater unite): lyckan i att blända sig själv med en läsbelysning utan att störa någon annan i nämnda skåp? Den är total. Total! :)