24 juni 2012

Renoveringsstatus

Kakelfogar målade. Silikonsträngar dragna (och gud vad livet underlättades av den där lilla silikontrekantsgrejen jag köpte häromdagen). Soffklädsel tvättad. Ja, sen hann jag ut mellan två skurar för att köpa en ny soffkudde och ett nytt duschdraperi. Utöver det blev det inte så mycket av de storslagna planerna för dagen och nu ligger jag efter tidplan igen.

Allt för att det blixtrade i väggen när vi försökte borra upp nya krokar i badrummet. Och för att vi sen upptäckte att vi behöver köpa spackel innan jag kan måla det nya skåpet. Och för att någon helt plötsligt lånat föreningens stege när jag tänkt börja måla taket. Där någonstans försvann min ork och renoveringen ersattes av två The Killing-avsnitt. Imorgon måste jag ta tjuren vid hornen och börja kakla. Inga mer ursäkter.

På återhörande.