25 juni 2012

Måndagsblues






Bilder: http://ledansla.blogspot.se/

Genom mitt jobbfönster ser jag sedan flytten endast ett svart plåttak. Och en liten flik av en väldigt gråsmolkig himmel. Att sitta här i kontorslandskapet igen och jobba känns helt surrealistiskt efter dagarna på ett Södermalm som kändes som ett öde månlandskap, likt en spökstad fast samtidigt en väldigt vacker sådan. Men, nu sitter jag här och ytligt sett ser det kanske ut som att jag vet vad jag sysslar med men det gör jag inte. Mitt huvud är någon annanstans. Och snart ska jag rusa hem för att fortsätta mitt sisyfosarbete och försöka gräva i mitt inre efter noga dolda energireserver.


Tänker mycket på det här med att sälja lägenheten samtidigt med J och riskera att stå utan boende (och få de två sista semesterveckorna uppstyckade av mäklarfix) alternativt att vänta in en försäljning och sälja med mindre förtjänst men inte riskera att få shurgaarda vårt bohag. Och blicka ut över hyrda väggar. Mäklaren är ok med det sistnämnda när jag frågade idag och bara för att den ångestknuten numer är upplöst kan jag inte sluta fundera på om jag verkligen gjorde rätt som ändrade mig. Aja. Här har ni mig. Introvert ältandes. Som vanligt.