30 juni 2012

Kakelfundering

Har spenderat en timme skrapandes bort överflödig färg från kakelplattorna i badrummet.Ett jäkla skitjobb men det skjuter oundvikligen upp den jobbiga starten då jag måste ta tag i takmålningen och under tiden som jag stått där och lyssnat på musik har min hjärna som vanligt vandrat iväg. Och som i en insikt förstod jag att Rolands uttalande från i torsdags är huvudet på spiken-anledningen till min konstanta, inre stress och virrvarr. Jag lever inte här och nu, där J lever och har det bra, nej jag är alltid i framtiden och ryar om planer, inköp, framtidsutsikter och allt annat som måste göras. 


Shit, det ÄR ju vekligen så. Jag är sällan här. Och nu förstår jag Roland bättre när han menar att detta är vår största utmaning. Men ok, jag ska verkligen försöka hejda mig mer och inte segla iväg utan ankra upp och hänga lite i nuet ett tag. Det där som kommer sen tenderar ju ändå alltid att vara helt ok..