5 april 2012

Villkorslöst

Oavsett om det är klokt eller ej så smälter jag inför det arbete som Kony-aktivisterna bedriver. De gör det så bra, i synnerhet ur ett kundrelationsperspektiv (mitt bästa!). Mejl med den information man intuitivt söker kommer i precis rätt ögonblick som t ex efter det att mitt köp av armband gjort så kommer ett tack-mejl. Sedan någon vecka senare kom ett mejl som svar på den massiva kritik och skepticism som deras uppdrag fått världen över. Och nu, när deras leverans av grejer dröjer, kommer ett nytt mejl som förklarar varför. Alla mejl är vänligt formulerade. Alla mejl känns riktade till mig och tar mina funderingar på allvar. Och filmerna illustrerar människor som du och jag..och titta bara på de män i min pappas ålder som står ihop med de yngre och viker kartonger – det är ju så man smäller av och blir kär på kuppen.

Se filmen här.

Jag älskar det här! Och ja, jag är en relativt förbehållslös människa som vill bli förälskad. Som söker förälskelse. I saker, skeenden, tidningar, människor. Som man, om man skull vilja vara elak, skulle kunna säga kan bli duperad till vad som helst. (Min pappa skulle kunna säga det. Och till viss del har han, polisen - orolig för sin naiva dotter och alla de hål hon kan trilla ner i, rätt). Oavsett. Skiter i det. Jag är fascinerad. Och förälskad.