16 april 2012

Nya upptäckter



Fortsatte förresten min exposé över okända territorium i Stockholm i fredags. Testade några nya gator, höll ögonen öppna för nya saker och läste, mycket oväntat, dikter ihop med några kollegor på Mejan (översta bilden - fantastiskt lunchställe. Dock med ogod mat). Sen gick jag till Riche, blev glad, frustrerad och ilsken i ungefär den ordningen. Så..lite nytt med lite gammal skåpmat. Och insikten om att det inte är så enkelt att vara singel bland vänner som är ihop men omvänt är fan nästan lika svårt. Aja. Mer om dikterna och trubblet senare. 

Idag var det som att alla funderingar jag haft rörande min framtid och vad som är viktigt för mig mynnade ut i ett crescendo. Ett lugnt sådant. För efter timmar, dygn, veckor, månader ja..år..av ältande fram och tillbaka så vågade jag ta steget. Och då visade det sig att just det var det enklaste av allt hittills. Nu ligger allt utanför min kontroll.