24 april 2012

Fulsnyggt

Efter jobbet vandrade jag i ett migräntöcken min gata fram för att få tag i vaniljpulver. Vet fortfarande inte riktigt vad det är men jag hittade det på fantastiska Kajsa Warg. Ville så himla gärna döva mitt sockersug med något som LCHF-människorna klassar som gott och på vägen hem noterade jag lite ny fulsnygg konst/klotter på min gata - vilket var upprinnelsen till detta inlägg, resten är bara ett utfall av pms-gnäll..


Så här i efterhand kan jag dock konstatera att inget i min svårt sockerknarkande kropp smakar gott om det inte finns socker inblandat. Det i sig är en slags sorg, precis som rökstoppet. Inget smakar sött (gott) längre, förutom Cecilia och Oskars glass i och för sig då den var to die for. Aja. Detox är tungt. I synnerhet en kväll som borde spenderas på italienskan och istället hamnade jag i soffan, under ett täcke i ett mörkt rum med osockriga kokoskakor och osockrat citronigt te att dämpa chokladbegäret med..