2 april 2012

Anti-Leilarant


Bild: http://www.leilasgeneralstore.com/sv/articles/95/vintage

Haha, jag vet inte riktigt vad det är - men jag hyser en stark aversion mot Leila Lindholm. Jag vet inte riktigt vad det beror på men jag tycker att hon ibland verkar..elak. J gillar henne och retades i början av vår relation med mig och hävdade att jag var svartsjuk på henne när jag bara vägrade se hennes program. Herregud, undviker till och med TV4 plus för att slippa se det där pastelliga, sockerstinna med den beskäftiga Leila i rutan. 


Och det känns hemskt att skriva det här, vill inte att Leila om hon nu läser detta ska bli ledsen men..just nu gör hon så knäppa saker att jag måste ryta ifrån. Nyligen startade hon en webbshop och genom att skicka ut gratisgrejer till en massa bloggare så kommenterar alla hennes produkter. Jag gick in på hennes sida för att se vad som fanns där (har ju sett henne hitta fantastiskt fina loppisfynd nere i Frankrike i några program (som J tittat på medan jag sneglat lite så där vid sidan av..:)) och nu under rubriken "Vintage" har hon samlat just den typen av grejer - och tar ockerbetalt för detsamma. Plåtburkar och annat, vackra förvisso, är prissatta med typ 90 % överskottsmarginal mot inköpspriset och jag blir galen! 


Köphysterin och viljan att vara någon via sin konsumtion är redan så stor att Leila inte behöver spå på den ytterligare genom att sälja klockor för..eeeh..4750 kr! Idén är god, och att massproducera saker som liknar det hon har i sitt inspelningskök är väl helt ok men ovanstående priser och det faktum att många kommer frestas att "fynda" hennes "utvalda" vintagefynd gör mig bara så himla ledsen.