21 mars 2012

I love you but you're bringing me down


Bild: http://www.stockholm-sweden-travel-guide.com/sodermalm.html

Alltså, bara för att förtydliga: Södermalm - jag älskar dig. Du är mitt nav, mitt lugn, min inspiration. I dina kvarter bor mina vänner och här är min bas. Och när solen skiner utanför fönstret så vet jag att du har alla förutsättningar att som vanligt charma skiten ur mig där jag kommer promenerandes genom gamla stan efter jobbet och ser din siluett avteckna sig. Men du, helt ärligt: jag känner inte riktigt att jag får energi av att vara med dig just nu. Förmodligen beror det mer på mig än på dig och även om jag älskar dig så..längtar jag ut. Bort. Kanske är det en fas. Men oavsett så känner jag lite som den här killen känner för New York för dig och hela den här stan just idag och det är något som vi på något sätt måste deala med du och jag.