26 mars 2012

Balans



Är skör i skinnet. Har en hals som svider och gör resten av kroppen lite suddig och öm i konturerna. Men övrig kropp är varm. Av kärlek till J (som står trygg och finns där trots allt..har nog aldrig sett en mer vilsen person än han där han i söndags satt på en vindpinad bänk i solen, lite lätt bakis, omgiven av lekande barn i Vasaparken) - och till min syster och systerdotter. Jag har inga minnen av hur mitt och min systers umgänge såg ut när vi var barn, även om jag kan se på bilder från vår barndom att vi alltid hängde. Att blod är tjockare än vatten bottnar kanske i den ordlösa kommunikation som kommer sig av ovanstående - det oavbrutna hänget när man är liten? Att hon och jag läser varandras rörelsemönster och mimik gör livet fantastiskt choserfritt och att ha henne och Maja sovandes tugnt sida vid sida i mitt lilla kök med ett upptejpat påslakan som gardin..var så himla fint.

Och sen är min allra finaste kollega tillbaka på jobbet efter sin mammaledighet - och helt plötsligt känns det som att alla stjärnor i systemet är tillbaka på rätt plats igen. Hon tipsade om det här. Mitt nya.  

Ps. Är ändå så pepp att testa men detta innebär visst ingen mer fruktbonnanza!?! Jeez. Min enda lycka hittills.. Dock: ost och vin verkar ok. Kan kanske funka ändå.