2 mars 2012

Besatthet




Bilder: http://purple.fr/diary/entry/photo-brad-elterman-2 (från the Gargosian Gallery, tagna av Brad Elterman)

Apropå det här med att frukt numer spelar en helt ny roll i mitt liv.. Frukt duckar kanske inte för (frukt)sockerintaget men det duckar däremot effektivt för Viktväktarnas pointsräknande. Frukt, allehanda grönsaker och jag lever i en dissharmonisk symbios sedan  jag fattade beslutet att ändra mitt leverene - och samtidigt min kroppsform - och när jag såg bilderna från Urs Fischers vernissage ffrån Beds & Problems-utställningen kunde jag inte annat än le i tyst samförstånd.  

Frukterna tar liksom allt fokus i mitt liv just nu. Det och en telefon som inte ringer.

Det är som att jag låter min glädje härbärgera däri och rustad med två apelsiner och en gulbrun banan (mitt fakking värsta! - men vad göra? Lider dubbelt av oklar anledning.) reser jag snart hem till farmor och farfar. No chocolate, no joy. Stoiskt är dock mitt sinne.