22 mars 2012

Åldersskillnad (på 30 år)



Allt är upp och ner och världen (i mitt privata ego-universum) står på ända och här sitter jag och balanserar flöden genom att tugga tuggummi som utlovar sund och elastisk hud. Det ni! Kom i paket från posten ihop med en massa teer, kryddor och andra varuprover. Själv är jag fortfarande i lätt chock över deras insäljande budskap (kan någon gå på detta - att tuggummi ger elastisk hud?) men hur som, hyfsat goda är de i alla fall.

Snart kommer min fina syster och hennes dotter (som ovan testar mina glasögon som vid närmare granskning ser groteskt stora ut..aja) hit. Längtar ihjäl mig. Och tror att inget kan vara bättre för mitt torktumlarliknande själsliv än att kliva av mina höga hästar över en helg och hänga med en bekymmersfri 3-åring med aldrig sinande energi. Det blir fint.