21 december 2011

Lucka 20


Lucka 20: Berätta om vad du önskar dig i julklapp


Vad önskar jag mig i julklapp? Böcker? Något klädesplagg? En bild av Tim Walker (är han inte fantastisk?)?

Jag vet inte riktigt. Folk (i år farmor och J) säger att jag är omöjlig att köpa julklappar till. Jag hävdar det motsatta och menar att så länge klappen ges med mottagaren (mig) i åtanke så blir jag glad för absolut vad som. De skakar ändå lite trött på huvudet (farmors huvudskakning syns visserligen inte via våra telefonsamtal men jag hör på hennes röst att hon skakar) när jag säger så. Antar att jag är en jäkligt besvärlig person att förstå sig på. 

Uppdatering. Fick min första julklapp igår av en sprudlande entusiastisk J. Paketen innehöll hemmagjorda kolor i tre olika smaker plus en ljudbok till mobilen - perfekta presenter. Blev mycket glad!

Och gav i utbyte (vi hade en s-t-r-i-k-t 200-kronorsgräns p g a lågt cashflow och allt det där) ett album där jag sammanställt bilder från, och texter i svårläst handstil om, vårt första år ihop. (Tack för den idén Emily!) Han är glömsk, äger ingen kamera och ja - jag tänkte att det kunde vara fint att ha kort på papper att kunna gå tillbaka och titta på en vacker dag. Han blev glad, det var bra.