20 februari 2013

Saker som gjort mig glad idag

Att min ex-kollega Thelma från pressavdelningen spontanringde för att kolla hur det var med magen. Och med mig och livet på alla sätt och vis. Så himla fint. Blev väldigt glad!

Att jag bakat bröd. Uträttat en massa ärenden. Lånat en bra bok. Lyssnat på Värvet-intervjun med Johan Renck och blivit superinspirerad - vilken man. Lyssna ni också, man vill bara dricka tre flaskor vin med honom på en takterass i NY och prata om LIVET. Och politik. Och drömmar och ambitioner. Älskade också att jag lärde mig nya ord som till exempel plutokrati.

Och så gårdagens avsnitt av Girls (fast shit vad genant alla blottläggande sexscener är..är ack så pryd (men tycker det de säger om mig, och vår omvärld, är VIKTIGT :)) och Hissen med Tommy Ekman och Christer Sandelin. Det senaste var nog mest otippat av allt men deras samtal om vänskap och kriser var så oerhört blottat. Och vackert.

Och under min uträtta-ärenden-promenad blev jag glad över det här. Och det här.