8 februari 2013

Åter i minglet

Kanske har jag fått en knäpp som söker mina sociala kickar utanför hemmet. Har världens längsta lista på saker jag vill/bör göra innan bebisen kommer och den fulltecknar mina dagar. Det är mejl att skriva, samtal att ringa, vykort att skriva, lådor att rensa, saker jag ska lära mig och folk jag ska träffa. Betar av listan successivt och trots den institutionella anslaget så är mötena oftast ljuvliga. Även om det ibland tar emot att svida om från långkalsongerna till något snyggare - och ibland dränerar mötena en på energi..men oftast inte. Och så icke idag. Snabbfikan med ex-kollegan och drinkarna med gammal vän från korridoren i Lund var så energigivande att jag studsade hem.

Sorlet på barerna som effektivt döljer min starkt påstrukna stockholmsdialekt (haha, som jag älskar att hämningslöst snacka loss i när jag är med Anna) var precis vad jag behövde efter gårdagens gråa kaos. Allt glittrade, musiken var, som så ofta på Stureplan, smittande opretentiöst, kindkyssarna smattrade och det var vin, cigg och så vansinnigt roligt att sitta där mitt i minglet igen. Å, var även vansinnigt ciggsugen (vad är det för något - är det min kropps motreaktion på mitt sedesamma leverne som börjar hamna på upphällning?) men var helt tillfreds med att stå i smoggen och sen gå hem, köpa lite räkor och hänga med mig själv.