13 februari 2012

Vackra ting








Den här dagen rusade iväg och jag hann knappt ifatt mig själv. Än mindre mina tankar, min vision och mitt mål. Träffade dock en f d arbetsgivare och mindes hur det var när vi jobbade ihop under stor tidspress med viktiga deadlines ute i världen. Det var bra för mig att bli påmind om vem jag faktiskt är - att jag de facto är en person som behärskar den typen av uppdrag. Det är någonting med detta kontorslanskap som ibland får mig att glömma det, lite liknande den dimension Frodo hamnar i när han trär på sig ringen där yttre krafter styr hans tanke.. Aja.

Måndagsförtrollningen bröts dock effektivt idag då vi sågs, min te-kompis (som på äldre dar tydligen börjat dricka espresso - typ det mest revolutionerande nya sedan sist. Jag har blivit kär, han har anammat italienska vanor) och jag, varpå han högt proklamerade hur stolt han är över mig. Han som lett en nation och förändrat så mycket inom den svenska samhällsmodellen och europeiska politiken..att ja, jag vet inte riktigt vilken skala man skulle ta till för att göra våra bedrifter jämförbara men oavsett - han tycker att jag har potential och är djupt imponerad av det jag gör. Jamen då så, då går jag hem och tycker detsamma om mig själv (haha, för att inombords ha en orubblig tro på mig själv och tro på ovanstående utan att behöva höra det från någon annan - ja, där är jag visst inte riktigt än). Så, uppåttjack och lite storpolitiksflärd var idag bara en kindpuss bort.

Och i brist på en mer utömmande rapport över den här måndagen och mitt själsliv (vilket skulle kunna illustreras med hjälp av ett diagram vars linje störtdök från glad ner till grådassig tristess och sedan långsamt, tack vare fina mail och trevlig fika, till och med klättrat över morgonens tidiga notering över en tallrik fil/Rocky-strip) så lägger jag upp några bilder på saker som jag såg och tyckte var vackra.