9 februari 2012

Och när ni trodde..



..att jag inte kunde förälska mig i ännu en inredningsbild med en utsikt över allehanda natur - ja, då hittar jag ännu en. Sitter och småfryser i soffan och ska snart ta tag i en massa telefonringande (varför är detta jobbigt när jag gillar alla jag ska ringa?), tända en brasa och äta kvällsmat. Eller ja, kanske i omvänd ordning. 

Det snurrar inte lika mycket i huvudet längre. Pendlar dock fortsatt mellan beslutsamhet och lätt panik men ja, det får mogna ett tag till innan jag kan formulera något begripligt om det.

Läste förresten ut Glada hälsningar från Missångerträsk tidigare ikväll och kan konstatera att jag skrattade högt en gång (initieringsritualen) men sågar den i övrigt väldigt rumphuggna historien. Förstår inte varför hon inte tillåts gå all in à la Marian Keyes och bara få fläka ut sig på över 500 sidor - nu blev det bara som ett hetsigt 60 meterslopp av komplikationer och kärlek (som inte gick att ta på allvar) i novellform. Aja. Två böcker lästa ändå - så skönt! Five to go.