7 februari 2012

Drömboende








Vet inte varför jag helt plötsligt dras till inredningssajter och bilder på hus. Kanske är det för att höstens renoveringstraumat äntligen ligger bakom mig eller så är det det att jag vet att vi kommer bo kvar i min lilla etta ett bra tag till (såg att bostadspriserna sjunkit ännu mer nu i januari) och letar efter sätt att förändra intrycket i lägenheten med små medel.

Scannade igenom ovanstående sajt igår efter att ha sett en länk på Columbines blogg och blev helt betagen av alla dessa fantastiska hus och arkitektlösningar.. Inser också att mitt undermedvetna med subliminala signaler försöker skapa en längtan efter naturen (på varenda jäkla bild som jag fastnade för var det ett träd utanför fönstret..) - och jag som älskar mitt asfaltsboende! Kanske läge att leta efter ett sommarhus att hyra, bara för att testa på om det är min grej? Fast då vill jag ju till Italien och..det är så himla svårt att få alla mina radikalt skilda längtanden (kan man ens säga så? Detta diskuteras här) att gå ihop och jag önskar att året hade två somrar. Eller att jag inte var så impulsstyrd.. :)