28 februari 2012

Gothenburg, I came back to you





Göteborgsfragment i bilder. För en gångs skull var stan folktom på mina kära vänner som valt att bo där. K var i sin hemstad, S var på en skärgårdsö och L har flyttat norrut och lämnat stan. Kvar var jag och J som umgicks med hans mamma och man samt drog runt på stan och njöt av solen, beundrade arkitekturen, spanade in alla ställen jag brukar spana in tillsammans med K (minus den snygge Acne-säljaren som numer verkar vara ett minne blott..), fick inspiration till olika inredningslösningar på Artilleriet (Magasingatan) och ja, drack - eller åt, det är en definitionsfråga - en kopp choklad på en vårig uteservering. Utan att cigga, mind you. Detta är en ny slags vår. Jag kallar den: friskvårdsvår (inklusive (inser jag nu när jag postat ovanstående bild) chokladkonsumtion). Och jag gillar den..trots allt.