29 februari 2012

Reproduktion



Gick in på Emelies blogg och golvades av den här lilla personen. Kan inte sluta. Titta. På. Bilden. På läpparna. Den lilla näsan. Armarna. Haha, minen...

Det är intressant det här med reproduktion och vilka känslor det väcker i mig. Mest är det rädsla, oförstånd, skräck och okunnighet. Skräck för att barnet kommer. Och att det inte gör det. Mitt i allt det där finns också en känsla av coolhet: the mamma-coolness. Tror jag skulle kunna bli en bra mamma men det här med att hela livet ändras – hur skräckinjagande är inte det?  

Mitt ego jagar redan efter utrymme i det förhållande jag är i, hur ska det bli sen? Samtidigt som jag längtar efter att få lägga alla jag-centrerade funderingar åt sidan och få lite perspektiv på allt. Jaja. Är inte riktigt där än. Men fasen vad söt den där ungen var.