5 januari 2013

Alternativ karriär: gallerist









Går igenom min räcka av opublicerade inlägg som någonstans i orkeslösheten och stressen inför julen aldrig hanns publiceras..och här är är ett av dem. Ett stilleben över min vecka som gallerist. Något jag älskade! Snön. Atmosfären i Gamla stan. Känslan av att ha en liten butik och faktiskt sälja saker. Hålla fint och bjuda in. Prata med flanerande turister. Sitta i ett rum som sprakade av olika färger. vetskapen om att jag förväntades infinna mig på en viss plats vid en viss tidpunkt (saknar det som tusan ibland). Vetskapen om att ha en uppgift att utföra. Kontakten med Marie och L-G. Operan och de klassiska styckena på stereon. De tända ljusen. Och att sitta i galleriet med en kastrull glögg på spisen läsandes en bra bok men snön fallandes utanför, det var vackert.