13 december 2012

Telefonkö

Mår mycket bättre idag och tårarna av trötthet efter en gårdag av hårklippning, snömodd, skoprovning (lätt mitt värsta) och inköp, tre varv till Systembolaget och ICA och sen knäckkokning och pannacotta-doin' en masse innan det var dags att klä granen, mingla med granarna OCH ha styrelsemöte har torkat. Försökte ringa Arbetsförmedlingen igår men det var en kötid på 45 minuter hela tiden så nu gör jag strax ett nytt försök. Via Skype, för mitt jäkla kontantkort är återigen slut. Det här med att inte ha någon mobiltelefon, ingen täckning, ingen surf OCH inga telefonnummer gör mig galen ibland. 

Haha, med det sagt och gnällt så är allt som sagt bra. Köket doftar av kanel- och clementinmarinerade fikon som långsamt rostas i ugnen, radion står på och klarar jag bara av samtalet till Arbetsförmedlingen med hedern i behåll ska kan den här dagen bli hur bra som helst med fest och allt. Och igår när allt kändes som tyngst och jag hade kasat på hala gator med ännu en barlast öl med mig hem så låg det ett jättefint julkort på hallmattan (tack fina Marielle!) och en vacker bröllopsinbjudan till smokingfest i mars. Vet inte hur det senaste lirar med eventuellt nyfödd bebis och avsaknad av snygg smokingklänning som har plats med gravidmage men det spelar ingen roll - bara att mina vänner gifter sig och ställer till med en dundrande fest gör mig lycklig. Fina, modiga dom. Så, nu har skype uppdaterats klart och jag förbereder mig på ännu en lång kö. Hej!