19 december 2012

Julhets/julfrid

Julhets kontra julfrid.. Svårt att uppnå det första när man tänker och tänker och tänker på dem man ska ge klappar till och ändå avfärdar allt i jakten på det perfekta. Började nästan gråta en skvätt av utmattning på Zara och personalen på Illum iakttog mig misstänksamt när jag satte mig ner för att vila och för en kort stund blev en, mindre smickrande, del av butiksinredningen. Aja. Jag stretade på i myrtakt, köade, svettades och scannade butiksutbud efter butiksutbud i snitslad bana. Kom till slut hem med uppfyllt uppdrag och klappar åt alla, en sprängfylld blåsa, ömma ben och ett trött, trött huvud och förväntade mig restmat på luciafestens överblivna köttbullar men istället väntade en tänd brasa, världens godaste middag, mjuka kramar och fina julklappar - till mig! Så jäkla fint. Allt vände helt enkelt som i ett slag och mycket oväntat infann sig en smula julfrid mitt i allt.