20 december 2012

Haute couture-dröm krossad

För några veckor sedan hade jag ett mini-breakdown på min favorit-HM på Drottninggatan. Chockad insåg jag att det fanns plagg kvar från Martin Margiela-kollektionen ett dygn efter släppet (något som aldrig brukar ske med deras samarbetskollektioner) och bedrövad insåg jag även att min budget inte håller för onödiga, lustfyllda utsvävningar i form av inköp av gigantiska stickade tröjor, klänningar som släpar i golvet eller skjortor med skev knäppning.

Så igår, i inledningsfasen av min julshopping, ser jag att kläderna 1) fortsatt finns kvar, 2) i min storlek och 3) är nedsatta till 400 spänn plagget. Överlycklig krånglar jag mig in i provrummet för att ledset konstatera att det här med att vara höggravid inte är ett state of mind catwalk-kollektioner prioriterar.

Alltså, möjligtvis ok ur vinkel framifrån. Skrattframkallande på ett hysteriskt sätt (med sorgsna tårar i ögonen - denna kroppen alltså, shit, den är ALIEN-like med sina två, gigantiska bulor) i profil. Så, ledsen mamma: det blir inget rött plagg på mig i jul. Möjligtvis i form av ett halsband tillverkat av röd klätterlina i knopar..ok?