21 november 2012

Hej kompis!

Jag har fått en ny kompis. Fortsatt är det bara lite till låns, vi känner på varandra, har respekt för hans respektive mitt utrymme men ska man döma av hans glädje när han kom i morse 05.15 så kommer det här bli bra och mer permanent. Ja, det blev inte mycket sömn i natt. Först låg jag vaken inför det att han skulle komma, sen drömde jag att han kom och sen när han väl var här, för första gången och i vår morgonmörka lägenhet, låg jag vaken som en nyförlöst och orolig mamma med ett halvt öra öppet tills jag hörde att han snarkade lugnt på sin matta.

Om allt går bra ska jag avlasta hans matte ibland då hon, precis som J, jobbar skift och nyligen flyttat in i våra kvarter. Jag hoppas det blir så för bara det att han ligger där, lille Samson, som en lurvig liten boll vid min sida gör mig väldigt, väldigt glad. Vad fint det är med hund!