30 januari 2012

Hallonsky

Reser hemåt och nu är himlen mer mättad i rött, en riktigt hallonsky.


Det kan vara så att jag redan misslyckats med den ambition jag under mycket vånda mejslade fram igår. Eller vaddå "det kan"; fan jag har redan misslyckats. Jag var inte cool, stod inte på mig, utan var istället mystrevlig när jag borde varit rak och sagt att "du, det här är inte ok". SMS-kulturen, fasen vad det går på ren rutin att vara trevlig. Som om kommunikation via mobiltelefoner har sitt eget språk, sprunget ur år av T9-bemästrande till fulländning. Precis som när man precis börjar dejta någon - då varje stavelse och mellanrum andas något helt annat än om man messat sin kompis. Synd bara att killar har ett annat sms-språk. Men aja. Det har inget med saken att göra utan jag fegade ur. Hittade inte orden och valde den enkla vägen. Autostradan där ingen integritet (min) hävdas. Men aaaaja.

Man måste förlåta sig själv (för övrigt min favoritdel av meditationspassen när jag mediterade). För allt som inte blev som det skulle. Och så ta nya tag.