16 januari 2012

Färgglatt








Ny bloggbekantskap i form av överjordiskt vacker Malmöit har idag stått för det som minner mig om att det finns en värld där ute. Bortom trassliga lakan, ett skralt kylskåpsutbud, ouppackade väskor och en gigantiask tvättpåse.

Solbrännan känns en miljon mil bort efter en sjukhelg spenderad i soffan. Igårkväll insjuknade även J så från att vara den svaga fick vi i all hast göra ett rollbyteswop vilket tog på krafterna, men efter en miserabel dag så har jag nu städat undan, tänt ljus (tro inte att snötäckta nejder och låga utomhustemperaturer får kakelugnsmakaren att öka takten med sitt murande) och kokat soppa. Lugnet lägrar sig. Och tydligen finns det en jäkligt cool gul kavaj till försäljning på närmaste (älskade!) H&M.

När jag återerövrat världen och tagit av mig mysbrallorna ska jag se om jag inte är redo för den.