17 maj 2012

Rent hus



Bild: http://wildthicket.tumblr.com/post/8297249810 via http://modinakerlind.tumblr.com/post/23159165069


Jag är helt slut. Den här dagen har varit en enda lång serie av städande, rensande, tvättande, diskande, matlagande, receptboksfixande, lägenhetsfixande och nu är det så rent som det bara kan bli sånär som på fyra oputsade fönster. En ny lampa har kommit upp, kan visa senare (kan tänka mig att min syster Johanna gärna vill se resultatet), saker har köpts in för vidare fix och min hög av hundratals (tusentals?) utrivna recept har kommit in i en pärm. Äntligen menar J som oftast annars har en ängels tålamod med mina egenheter (medan jag ryar tre gånger per dag om ytligheter) till slut fick spelet på högen som jag varsamt flyttade från kylskåpstaket, in i min garderob, ut till tv-bordet, vidare till sängskåpshyllan för att sedan landa nu senast på köksbordet. Kunde liksom inte förmå mig att ta tag i den - men nu är det gjort. 


Ska stupa i säng, somna i rena lakan och vakna upp tidigt och ta tåget till Kolmården. För att fira min älskade farfar Knut som blev 90 i februari. Gotta luv födelsedagsfirande bland tigrar. Det blir bra.