17 april 2013

Inspirerande blogg


  

 

 

 

Bilder: http://annalidstrom.com/blog

ste även passa på att tipsa om en av de bloggar jag tycker är allra mest inspirerande just nu: Anna Lidströms. I en tid då jag börjat rannsaka mitt bloggläsarbeteende och vad läsandet om det ytliga, festprissiga gör med mig så har en process startat upp. Den går ut på att jag sakta men säkert rensar bort bloggar som skapar frustration, avund, irritation och ledsenhet. Av bara farten har jag nu även tagit bort Facebook från mitt liv (tack för inspirationen till det Lotta!) och kvar blir istället det av bloggar, Instagram-fotografer, tidningar och podcasts som genuint inspirerar - och detta är en av dem. 

Anna är prisbelönt designer och stylist, Underbara Claras storasyster (eller lillasyster? oklart) och nyligen har hon och hennes man köpt ett hus utanför Borås som de undan för undan inreder.

Hon blandar skräp med loppisfynd och erkänd design och jag gillar mixen. Samtidigt som hon inreder stannar hon upp och visar bredvilligt hur hon tillverkat inredningsattiraljerna, smyckena och kläderna och allt renderar en känsla av att det alls inte är omöjligt att vara kreativ på ett modernt, ekologiskt hållbart sätt, långt bortom Panduro, med små medel.