6 mars 2013

Tips från coachen


Länktips: http://lovelylife.se/blogs/mats-erik-setreus

På min lista står några få trista to do:s kvar sen dess att jag slutade jobba och skramlar ihåligt. De är av praktisk natur och betydelsen av att de blir gjorda kan mest liknas vid att en byrålåda städas ur. Det är skönt när det blir gjort men ingen lider någon större skada om det inte blir det heller. 

Såg ovanstående lilla tipsfilm och insåg att när min kropp tagit sig igenom den här metamorforsen så är det hög tid för mig att konkret (det svåraste av allt!) formulera mina framtidsmål på papper. Vackert papper. 

Tills dess ligger fokus på saker av mer praktisk natur. Ska enligt min barnmorska ringa och boka tid för en överburenhetskontroll till på fredag idag. "Lycka till" sa sjuksköterskan på BB glatt innan hon gav mig rätt nummer till Specialmödravårdens akutmottagning när jag råkade ringa fel och hamnade hos dem tidigare i morse. Tänkte där och då att hon menade med livet i allmänhet och blev lite glad men inser nu, tjugofem resultatlösa samtalsförsök senare, att hon menade med att komma fram till denna akut(?)mottagning över huvud taget..