3 mars 2013

Söndagssol

Hittade en skärva sol runt hörnet idag och njöt av den från en parkbänk när jag väl lyckats ta på mig kläder och kommit ut efter all skidåkning på tv. Tänk att få grilla korv i en snödriva? Eller dricka en kopp te lutad mot en varm trävägg? Med andra ord..allt det som alla andra, av Instagram att döma, verkade göra sin lediga söndag. Själv var jag otroligt trött, förmodligen en rest av att gårdagen var socialt intensiv, och fick nöja mig med att lyfta ansiktet mot solens sista bleka strålar lyssnandes på podcasts.

Å, gårdagen! Gick i snökaos från födelsedagsfrukost på Mellqvist med Karin till räksallad med underbara Kristin och Selma vid Östermalmstorg till ett sovpitstop i soffan med J till en äppeldrink och lite ostar på Babylon med Jenny. Kontrasten mot fredagens solitära tillvaro var lika tydlig som den var ljuvlig. Men idag: tröttman..

Och nej, inget talar för att jag kommer kunna ge mamma ytterligare ett litet barnbarn i födelsedagspresent. Det är helt ok, tänker att jag är för trött för att kämpa på ändå idag. Ibland är det som att magen förvandlats till en liten torktumlare som kör runt några varv men då det alltid upphör efter ett tag så antar jag att det bara är förvärkar. Så svårt att veta vad man ska hålla utkik efter när man inte har en aning om hur det ska kännas. Men enligt samtliga av Js kollegor kommer jag veta när det är dags..så, jag får invänta den känslan helt enkelt.