5 juli 2012

Vårt slit i bilder




Ok, så här blev det. Superstor skillnad från innan vi startade upp hela renoveringen i slutet av augusti förra året. Inte så stor skillnad från oktober/november samma år. Men shit vad vi har slitit. Och sovit bland högar av kartonger och tegelstenar till kakelugnen. Andats en luft mättad av blöt cement och fogmassa, flyttat möbler, målat lister och tapetserat högt uppe på läskiga stegar. Och nu, nu är vi klara. Här bor vi..kanske väldigt mycket längre till än planerat om mina kalla fötter angående försäljningen håller i sig - jag vet inte riktigt. Jag vet bara att vi hann klart. Att jag fick annat, världsligt, att tänka på under de dagarna som Max och Maja var här och att vi nu siktar på att få klart Js kök denna vecka. Jag vet inte varifrån orken ska komma, men mitt jobb lär bli att stötta J på distans då han är den som gör de riktigt tunga jobben.

Aja. We made it here. Det i sig är en seger.