22 november 2011

Återblick/överblick


Bild: nitrogenandneon.blogspot.com

Ja, det var det där med inspiration.. Tog denna frågestundslista från en av mina favoritbloggare all time - var helt enkelt tvungen att rensa hjärnan innan jag gick till min lektion i italienska. Tror inte tisdagar är min dag, helt enkelt. Tycker alltid jag vacklar in på lektionen och förmodligen ser lite härjad ut på ögonen för lärarinnan frågar alltid med bekymrad stämma: »Come stai?« Och jag svarar lite trött: »cosi cori.« 

Aja. 


      Vad gjorde du för tio år sedan?
22.. Vad sjutton gjorde jag då? Men ok, det var 2002 vilket innebar att jag pluggade andra terminen i statsvetenskap i Lund. Träffade min bedårande statsvetartrojka, bodde på Parentesen, hängde runt med killen som jag idag bor tillsammans med och sände samhällsjournalistiska pratprogram på Radio AF. Rökte tonvis och gillade Ariman. Hade därtill en osund förkärlek för plagg i typ..syntet. Högst oklart varför.   

      Vad gjorde du för ett år sedan?
Gick på buddistisk meditationskurs och började skärskåda min tillvaro från en annan vinkel. Slutade med terapin och hade J inneboendes hos mig. Det var massor av snö och allt var väldigt mysigt.

      Fem snacks du gillar?
Å, älskar Neverstop, Salimaki-chokladen, dillchips, bumlingar och refreshers.

      Fem sånger du kan utantill?
Eeee, en stor mängd psalmer. En hel del schlagers. Och ballader (shit, den repertoar som jag skulle kunna riva av är fantastiskt okreddig). Men. Utöver det:


      Fem saker du skulle göra om du var miljonär?
Bjuda mina vänner och familj på en resa till ett drömresemål vardera. Investerat i något (eller typ bara sparat) en liten del, starta upp någon form av CSR-projekt, köpt en större lägenhet, haft en enorm restaurangbudget och uppdaterat min garderob.

      Fem dåliga vanor?
Har svårt att ta tag i saker jag tycker är tråkiga, tränar för lite, vill gärna röka (men gör det inte mind you – ser det ändå som en dålig vana), analyserar och tänker för mycket och känner därför mindre, är för feg för att säga ifrån i de flesta (ej jobbrelaterade) situationer.

Fem saker du gillar att göra?
Slappa i soffan, äta på restaurang och dricka vin, lyssna på musik, läsa (bloggar/böcker/magasin i den ordningen), hänga med mina nära.

      Fem saker du aldrig skulle klä dig i/köpa?
Om jag tänker efter en kort stund: skipants, minikjol, taxklack, trekvartsbyxor, hängslebyxor.

Japp. Det var det. Hej världen, nu möter jag dig strax igen.