5 juli 2013

Dagens tips. Om igen.

Text, eller ja..information är en viktig del i mitt liv. Det som inspirerar mig och får mig att vidga världen i mitt huvud. 

Jag vet inte vad det säger om mig att jag nästan slutat läsa böcker. Tycker att de drar ner mig med sin sorg. Är vidöppen för allt det svåra och det dröjer sig numera kvar i mig och jag lyckas inte mota bort de frön de planterar i mitt medvetande. Kanske beror det på för mycket fritid? Kanske på D? Oavsett så är faktum att jag drar mig för att läsa böcker. Och att se filmer. Däremot älskar jag fortsatt DN, bloggar och Instagram. 

En av de bloggar som ger mig befriande perspektiv på föräldraskapet är briljanta David Sundin. Som för övrigt vunnit Mc Donald's juryns hjärtan och får sin hamburgare (döpt efter dottern Betty) på menyn till hösten. Bara det! Hur som, han är briljant. Och allt från hans knivskarpa betraktande av föräldraledighetens snedfördelade belastning (själv är han rätt ensam på gatorna med en bebis som bara är några månader gammal) till hans exprimenterande med majskrokars optimala seghet i jakten på en stund över för att få bajsa i fred får mig att le. Mer leenden åt folket! Läs honom för guds skull. Det är en investering i klokskap och absolut nonsens.