19 oktober 2012

Global samvaro

Var förresten just inne och kollade hur många ni är som läser denna blogg (mitt lilla forum, som levt ett liv i nästintill koma sedan sent i våras och som jag egentligen bara vet att farmor (å, älskade farmor som går en datakurs bland annat för att lära sig att hantera en dator och kunna läsa bloggen), min övriga familj och en handfull vänner då och då läser), och ni är så fantastiskt många! Det är surrealistiskt och samtidigt väldigt inspirerande. Ska dock göra mitt bästa och bara tänka bort er, tänka bort prestationsångesten att ha idel klokheter att leverera (och de har det varit så glest mellan de senaste månaderna att ja, skulle man vänta på dem så skulle man få vänta förgäves) och bara skriva på. Så farmor får någon lön för mödan menar jag.. :). Hur som, ni lever i en massa spännande länder och tanken på att ni finns gör direkt att även min värld känns större: stort tack för det! Hej du/ni i Gabon, USA, Frankrike, Tyskland, England, Indien, Mongliet och Venezuela. Och ni i Sverige. Hoppas ni har en fin fredag.