10 oktober 2012

Den enda anledningen

Idag vaknade jag i ett krispigt kallt Uppsala, i en lägenhet som badade i vallar av färgglada löv. Det var fantastiskt vackert och jag hade nästan glömt bort hur det är att bo nära träd på det sättet. Hälsade på min fina vän Andrea och njöt av att sova över hos en kompis, allt för sällan man gör det - och samtalen liggandes under var sitt täcke i mörkret är speciella. Nära.

Hur som, efter en tidig frukost gick jag till busshållplatsen där det kom fram en ung kille till mig som kastade en blick på mina färgglada skor och sa "fan vad SNYGG du är!" Sen hade vi ett fint samtal om lastbilar, julafton och hans jobb och han värmde mitt hjärta som få andra. I mitt inre är han enkom anledningen till att jag inte gjorde ett kubtest på den lilla bebisen.

Ha nu en fin dag allihop!