19 oktober 2012

Drömmen om ett täcke som jacka








Bilder: A Magazines facebooksida: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151108703252831.439673.23509797830&type=1

Hela den här kollektionen består av plagg som min mamma skulle betrakta med ett lätt höjt ögonbryn innan hon med lätt uppbragd stämma skulle säga »Men M-a-ri-cka!« när hon såg mig i dem i provrummet. Sen skulle hon säga att jag var vacker i plaggen men att hon långt ifrån förstod dem. Det är helt ok. Någonstans för cirka fem år sedan när jag började be henne att gå in i en affär, företrädelsevis Bobbys i Jönköping med intentionen att köpa det absolut fulaste hon kunde hitta, så började hon träffa rätt i sina presenter till mig.

Hur som, har inte lyckats haffa ett enda plagg från de senaste H&M-samarbetena under tidigare år och lär inte göra det denna gången heller men kläderna (Maison Martin Margiela), å kläderna, tycker jag är fantastiska! Fantastiska! Så weird. Och så olikt allt som J tycker är snyggt. :)