30 augusti 2012

Mammakläder

Ps. Älskade J gick i måndags ut och köpte, på eget bevåg, fina kläder (bl a mammaklänningar i mjukt material) till sin uppgivna flickvän som alternerar mellan att vara en charmig pain in the ass och ett gnöligt kärleksobjekt som aldrig tycker att hon har något att ta på sig. Sist han gjorde det kom han hem med en komplett semestergarderob med linnen, t-shirtar, shorts, blusar och ett par neongula skor. Som var SÅ Columbine Smille men långt ifrån mig..men som jag älskar honom för att han i alla fall tror att det är jag. Alternativt skiter i vad som är jag och köper det han tycker är snyggt.

Solklar fördel med dessa nyshoppade kläder i mjukt material: jag vill aldrig ta dem av mig. Nackdel: i dem blev tydligen magsiluetten abnorm och nu vet alla på jobbet att jag är gravid. Aja. Det var kanske med ett klädstatement som man skulle komma ut oavsett. Nu åker jag strax med baddräkt i resebagen ut i skärgården för en förbrödrande konferens. Wish me luck.