28 augusti 2012

Å, Cat!



Dagarna kryper framåt i snigelfart. Det är lugnt på jobbet och jag har nästan ingenting att göra. Känner mig dock lugnare denna vecka än förra. Kläderna sitter bättre, jag går raskare. Jag pratar rappare, ger uttryck för smartare idéer. Och jag har fantastiska samtal med mina kollegor. (Och herregud, inte så fantastiska samtal med mina kollegor också..shit - avtackningsmiddagen igår var verkligen en veritabel genansfest på min bekostnad och jag rodnade och kände mig så..förödmjukad..men vad fan. Det är över nu.) Men - jag har ingenting att göra och det är enormt frustrerande. Men aja. Det kunde varit värre och det är på väg att ta slut. Hur jag än vrider och vänder mig så går min anställning ut och annat stundar. Antingen ny tjänst. Eller ett nytt slags liv.

Fördriver mina dagar genom att scanna nätet och läsa artiklar. Snubblade över den här artikeln om Cat Power/Chan Marshall och föll. För stilistiken. För det journalistiska greppet. För att det är hon. Bästa jag läst på länge. Och å, hon har producerat så mycket fantastiskt material som till exempel denna.

Och artikeln - den hittar ni här.