22 augusti 2012

Jobbstatus

Har jobbat tre dagar nu och det har gått bra. Har unnat mig att ta bussen dit och hem alla dagar men det känns helt ok. Promenaderna får komma sen.

Mitt enda aber är inspirationskonferensen som hölls igår och som (surprise surprise!) gjorde mig onödigt pepp på att fortsätta jobba inom företaget och väldigt osäker på mitt beslut att sluta. Samtidigt som jag veeeet, verkligen vet, att jag upplevt samma sak tusen gånger. Uttråkad till döds, ny inspirationskonferensen, tankar om att "detta ändå kanske är värt att vänta in och sen satsa på", och ja, sen händer inget. Denna gång dock kommer ny vd snart och han verkar riktigt, riktigt bra. Och jag är på en ny avdelning där jag kan (eventuellt) manövrera på ett helt annat sätt. Ja, jag vet helt enkelt inte riktigt ut eller in.

Borde ägna detta utrymme åt något mer djuplodande känner jag men just nu går all energi åt att hålla mig upprätt och välformulerad och antalet tankeväckande böcker och provocerande magasin som läses är förtvivlat få (läs: noll). Så, det får också komma sen.