5 september 2012

Kärlek i kylskåpet

Hur ska jag återgälda all den kärlek J ger dag ut och dag in? Känner mig mest som en oromantisk bebisbyggarmaskin som sväller och sover och sväller och sover på ett ganska egoistiskt sätt utan att riktigt hinna med J i hela den här processen.

Kom hem idag till, som alltid, ett lagat mål mat. Denna gången folierad då J hunnit gå till jobbet. Och jag vet att det är mat han ogillar men som han vet att jag älskar (i synnerhet nu när min mage gillar allt som är mesigt för smaklökarna pga knäpp mage): Thommy Berggrens falukorv i ugn med någon slags icke-Thommy Berggrenskt parmesanpotatismos till.

Den enklaste av rätter men den i kylskåpet med en dessert bredvid gjorde min dag. Alltså mannen jag nu förbundit mig till till att på något sätt vara nära resten av livet är allt bra fin. Ja. Det var bara det. Slut på egoistiskt inspel.