23 september 2013

Instagram

Har ännu inte landat i några rutiner. Hinner med J, D och upplevelser. Hinner med korrespondens via mejl, sms, brev, vykort och Skype. Hinner inte med mitt jobb, tidningar, böcker, bloggar..och framför allt inte den här bloggen. Jag kommunicerar mest kontinuerligt via Instagram och då få av er som läser detta (hej farmor!) har tillgång även till det mediet så tänkte jag lägga upp en snabb recap därifrån här. Får dock censurera mina bilder något och inte ta med alla då J, denna blyga katt till livskamrat, sällan vill synas offentligt på bild.. Hur som, här är några bildnedslag från våra två veckor i stan. 


Så mycket som är nytt: gröt till frukost! OCH vi har en brandtrappa utanför vardagsrumsfönstret! Hej NY, vi bor här ett tag nu. 
Carmine St


Detta ställe i mina kvarter tänker jag försöka göra till mitt stamställe. Vi ses där om en vecka då @mxr0s
Why not coffee & wine, Christopher St


Dagens rekommendation: ät, drick och sittdansa till Tina Turner (som J idag på lunchen) på ljuvliga Lucky Strike i Soho. 
Grand St

Nästa hipstergrej i sthlm efter jakt och löpning?
Popbar, Carmine St


Lunch. Igår. Alla dessa innergårdar och takvåningar - älskar dem. 
Home, Cornelia St


Älskar även detta! Att det säljs svenskt smågodis (och kaviar) här i West village gör mig till en kulinariskt lycklig människa. Go Webes go!!!
Sockerbit, Christopher st



Tack för glasstips @kdewe! Testade ingefära och det var gudomligt gott. @kusabusa Är detta litches?
The original Chinatown Ice creambar, Bayard st


Pan asian take-out (vad nu det är..urgott hur som). Vin. Emmygalan. Svala höstvindar utanför. Lyckan. 
Noodle bar, Carmine St